Saturday, July 27, 2019

Võimalik on ühe huvitava pildi tekkimine (juba augusti lõpus).

Vaatasin graafikuid ja kuude graafikul hakkas silma, et on tekkinud huvitav olukord. Ise nimetan ja panen kirja seda "valmisolek MACDh lahknemiseks". See kuu lõpp ilmselt siin midagi suurt ei muutu ja kui järgmine kuu oleks natuke nõrgem, siis võikski see realiseeruda.




















Selleks oleks siis vaja, et järgmine kuu oleks nii nõrk (see ei pea ilmselt palju olema - selle kuu lõpus saaks juba matemaatiliselt välja arvutada, millise S&P taseme juures see lahknevus tekiks), et MACD histogram pöörduks allapoole. See punane ring on mul graafikutel märgiks, et selles kohas tuleb jälgida võimaliku lahknevuse tekkimist.

Lahknevus lahknevuseks, kuid vaatasin, millal mind huvitav lahknevus on olnud ajaloos. Ma vaatan siis lisaks MACD histogramile veel ka MACD joonte lahknevust. Kui on histogrami lahknevus, aga joonte puhul mitte, siis on pilt sobiv kolmanda laine jaoks ja õige lahknevus tuleb alles peale viiendat. Ja ma avastasin - sellist asja on S&P 500 ajaloo jooksul olnud väga vähe. Kusjuures siis on tulnud tõsine korrektsioon turul.

2007. aasta on näha samal graafikul: sellise lahknevusega algas langus 57.7%.

Tegelikult on olnud selge selline lahknevus veel vaid 1973. aastal. Siis oli langus ca 50%.Kui vaadata MACDh lahknevusi, siis neid võib leida rohkem. Ka toetab neid mõnel juhul MACD joonte lahknevus. Aga alati ei pruugi lainete arv valmis olla (selles on muidugi väga raske reaalajas kindel olla, sest võib olla 3-ne b-laine üles, nagu 2007. aaasta või äkki ka praegu). Ka siin graafikul on enne märgituid lausa 2 korda lahknevus.




















Rääkides praegusest olukorrast, siis minu arvates ei tule korrektsioon niimoodi sügavusse. Kui see üldse tuleb - seni on selleks ju vaid valmisolek tekkimas. Edasi võib asi minna hoopis teistmoodi. Ei tasu unustada, et maailmas on järjest rohkem tekkinud võistlus, et kes suudab rohkem raha trükkida. See avaldub ilmselt mingil hetkel turu paraboolse tõusuna.

Vaadates neid graafikuid tegin pildi ka 2009. aasta põhjast. See oli minu aktiivse töötegemise ajal. Olin isegi pea maaklerikontot avamas. Loomulikult ei teadnud ma midagi analüüsist, millest ma praegu siin kirjutan. Aga 2009. põhi tehti selge 5-lise ja ilusa lahknevusega nädalate graafiku peal. On küllalt tõenäoline, et meie elu ajal nii selget põhja enam ei tule.


No comments:

Post a Comment