Thursday, July 18, 2019

Algoritm abiks kauplemisel. Signaalid.

Juba eelmise aasta lõpus kirjutasin, et kui kauplemisel panna teostus algoritmile, siis on võimalik psühholoogia faktor kõrvale jätta. Aga see on vahest küllalt keeruline. Kõik sõltub sellest, kui matemaatiliselt on väljendatav positsiooni sisenemine ja väljumine. Minu lainete meetodi puhul pole see nii lihtne.
Jagades aga protsessi osadeks on esimene samm mingi pildi otsimine. Seda oleks hea teha erineva ajaperioodi graafikutel ja erinevatel varadel (mis kokku annab päris suure numbri). Mind huvitavatel varadel veel ka põhimõtteliselt 24h.
Ma otsin pildilt lahknevusi. See on siis, kui hinna tipud liiguvad ühes suunas, aga indikaatori (põhiliselt mul MACD) tipud teises suunas. See ei ole veel üheselt sisenemissignaal, kuid vajalik alginfo kindlasti.
Viimastel päevadel olen visuaalselt eksinud veel niimoodi, et "silma järgi" ei paista üks tipp teisest kõrgem, kuid numbreid täpsemalt vaadates on see nii. Siin on ka matemaatilisel võrdlemisel eelis - näeb kohe mingile tingimusele vastavat olukorda.
Lähiaja kava. Püüan panna põhilised signaalid TradingView peale. See veebikeskkond on lokaalsetest lahendustest mõne koha pealt parem:

  • ei pea ise pead vaevama andmete õigsuse (erinevad kauplemisajad, puhkepäevad jne.) üle - seda siis võrdlusega ise andmete baasi pidamisega võrreldes;
  • asi töötab ka siis, kui endal arvuti kinni panna ja näiteks autos teise kohta sõita; lokaalsete programmidega on üks variant jätta mingi arvuti kuhugi tööle ja seda siis üle võrgu vaatamas käia. Palju muret ja võõra arenduse puhul ka litsentsitasu (võimaliku lisaarvuti eest).  Nii mul töötas ka siin kunagi kirjeldatud kauplemisserver. Ninjatraderi puhul oli küll see eelis, et litsentsi tahtis vaid kauplev programm. Lihtsalt analüüsi jaoks võis kasutada litsentsita programmi.
    Tegelikult on mul TradingView puhul ka lisatasu data eest. Mingite andmemüüjate puhul saaab vist küll kulud kokku viia, kuid ma pole seda veel enda müüjate puhul avastanud. 

P.S. Veebis on päris palju ka infot, et käimas on TradingView sidumine Interactive Brokersiga - kui see valmis saab, siis on ilmselt võimalik samast keskkonnast ka tehinguid teha. Muude maakleritega natuke juba on.

No comments:

Post a Comment