Tuesday, March 12, 2019

Euroopa finantsidel 1-2-i-i setup

Kui USA turul oodatakse juba pikalt tippu, mille järel tuleks väiksem või suurem langus (olen siin ka jälgitavatest variantidest kirjutanud), siis Euroopa finantssektori ETF-l EUFN on i-ii-ring-1-ring-2 setup. See on lainestruktuuris koht, mille järel (kui see lugemine õigeks osutub) hakkab laine kõige kiirem liikumine. Samas selle lugemise välistab langemine allapoole ii taset. Eks selle uskumisega, et kui (ja kas) maailmas asjad ühte suunda lähevad, on võimalik, et Euroopas mingigi oluline osa teises suunas läheb, on igaühel erinevalt. Äkki on see neljanda laine puhul iseloomulik, et erinevad varad liiguvad erinevalt. Graafik igatahes hetkel on järgnev:





















See sektori ETF on huvitav veel selle poolest, et see on minu teatavatest selline, mis võiks tööstusharuna ka LHV liikumist kirjeldada. LHV-d olen pannud graafikule eelmisest aastast. Päris iga päev ei jälginud. Oli mõte mingist põhjast osta, kuid siis ei vaadanud, meelde tuletas asja hoopis "Äripäev". Olin sees alla 40 päeva, kasum üle 5%. Algul oli mul idee üldse üks portfell Eestisse moodustada: proovida, kas mu analüüs midagi ka Tallinna börsil näitab, vajadusel maailma turu langusele panustada (sellega ka Eesti positsiooni hedge'da). Eriti selle viimase osas tuli minule hilinenud teadmine, et EL-s pole selline asi jaekliendile mõeldud. Olgu - parem ongi oma varasid USA turul hoida. Nii palju siis lollist mõttest siin turul ka käivet teha.
Aga LHV. Aasta lõpu põhi tuli oodatud kohale. Lahknevused nii ilusalt ei näita, kui suurtel varadel. Ülesse minekul on minu lugemise järgi veebruari lõpust neljas laine alla. Lootsin viienda lõpupoole välja minna, kuid maailma vajumise ootus pani kahtlema ja pani positsiooni kinni. Siin eespool kirjutatu valguses võib see viies laine veel ülesse ilmselt ära tulla.



No comments:

Post a Comment