Saturday, September 26, 2020

Üks minu poolt oodatav setup

 Päris sageli satub lugema, kuidas inimesed kavatsevad osta dividendiaktsiaid ja siis nendega rahulikult teenida. Olen oma arusaamast neil teemadel siin ka enne kirjutanud. Need lugemised on mind ärgitanud uurima hea dividenditootlusega aktsiate graafikute seise. Sellega pole ma eriti tegleda jõudnud. 

Küll on üks aktsia mul vahelduva eduga graafikul jälgitav juba aastaid. Oli mingil hetkel ka positsioon. Kirjutasin siin ka selle kohta oma mõtteid.

See  firma on Exxon. Eelmine kord ostsin ma samal ajal 3-e naftaaktsiat ja just Exxoni müüsin ma teistest märgatavalt varem maha. Liikumine ei meeldinud. Praegu on Exxoni graafik kõige lubavam. Teised ei tekita sellist usaldust.











Siin graafikul on mul tõmmatud lilla tee, kuidas võiks aktsia hind veel liikuda ja roheline MACD lahknevuse joon. Kogu asi võiks teha põhja kusagil punase 76.4% juures. See näitab langust 90-ndatest (mul on graafikul info sellest ajast) kuni 2014-ni toimunud tõusule. Graafikul läheks see umbes kokku ka languse 176.4%-ga.

See on muidugi ilus unistus. Nagu märtsi põhi näitab, siis ilusa struktuuriga põhja ei tehtud. Ega märtsis polnud enamus varadel sellega aega. Samas on naftafirmade aktsiad käitumiselt ka natuke nafta enda moodi, mis tähendab emotsionaalsemat liikumist.

Kindlasti on naftafirmade aktsiate suuna määramiseks abiks nafta enda hinna analüüs. Sellega on mul natuke halb olukord. MotiveWave's, millega mul ka siintoodud graafik tehtud, ei ole mul nafta datat üldse. Tegin enne TradingView veebikeskkonnas. Natuke kohmakam, kuid sai teha. Seal oli mul järgmise kuu futuuri graafik, mida üritasin kohendada. Peale seda toredat hetke, kus järgmine kuu naftat käis kõvas miinuses ja ka Eesti foorumid olid täis arutelusid, kust tühje naftatankereid saaks, pole see graafik enam millegi analüüsiks väga hea. Oleksin pidanud ringi tegema, ei leidnud energiat. Kui on mõte naftaga seotud varadesse positsiooni võtta, siis tasub ilmselt MotiveWave'i data tellida. Kui on midagi olemas, siis jagan ka siin.

No comments:

Post a Comment