Friday, August 24, 2018

Kus me oleme?

Täna hommikul Ameerika aja järgi räägib Fedi boss, mida nad on omavahel arutanud majanduse arengu ja selle riskide ning Fedi võimaliku reaktsiooni kohta selle erinevatele arengutele. Üldiselt arvatakse, et sellel infol on tugev mõju aktsiaturgude ja dollari edasisele liikumisele.
S&P 500 on praegu olukorras, et tundub, nagu mindaks ülespoole kas pea kohe või sutsuke hiljem (seda lausa tundide mõttes, asi on kehtiv, kuni ollakse üle 15. augusti põhja). Oleme peaaegu samal kõrgusel, mis tehti jaanuari lõpus. Selle nädala sees käidi isegi üle jaanuari tipu. Ma ei pane siia lisaks S&P graafikut, kuna mul on see veel arvutis kujul, et praegu on selle aasta alguses alanud korrektsioonist valmimas alles b-laine. See variant on küll kogu aeg oma tõenäosust kaotamas, kuid ma pole hakanud kogu asja "ringi vedama", kuni pole lõplikku selgust. Muud variandid on graafikul alternatiividena ja kokku on "segapuder". Ma olen ilmselt veel viimane nendest, keda ma tean samadel põhimõtetel lugemisi tegevat, kellel on see variant graafikul (vähemalt avalikult keegi ei näita seda).
Paneksin siia Russell 2000 ETF-i IWM 2-nädalse graafiku. Ka siin on tegelikult peal 2 varianti, kuid tundub, et need on kumbki aprillist ülespoole suunduvad.




















Siin tuleb kõhklus ja vajadus kahe variandi järele järgnevast: graafiku keskel olevad lillad tasemed pole jõudnud veel isegi 1.236 kõrgusele. (3) võiks tüüpiliselt lõppeda 1.618 (miinimum 1.382) kohal. Samas vasakul olev punane ((3) siemine fib sobib juba laine lõpuks. Paremal olev roheline sobib ka 5 sisemiseks valmimiseks. Siit tundub, et mingi asi pikeneb/venib (extends).  See on siis kas 5 of (3) või (5). Mulle isiklikult tundub, et see võiks olla (5). See ongi "tundub", sest selle toetuseks ei ole mul muud, kui vaid siin graafikul olevad rohelised ja punased fibid, mis sobivad peatse (3) lõpuga.
Kas tõus jääb siis nii väikeseks? Tegelikult on selle tõusu selline sirgjoonelisus ja paralleel-kanali sees olemine logaritmilise graafiku moonutus. Lineaarse graafiku peal on 5 juba kergelt parabooliks kalduv. Kui (5) tuleb pikenev, siis selle tõus meenutab ilmselt lineaarsel graafikul juba seda pilti, mida me 1990-ndate graafikutelt (dot-com-mulli eelneva perioodi kohta) näinud oleme.

1 comment:

  1. Siit suure perioodi graafikult võib jääda mulje, et (3) võib olla peaaegu kohe valmis - tegelikult on viimase osalaine sees oodata veel nii palju tõusu, et tõus võib olla ca 5%.

    ReplyDelete