Wednesday, March 21, 2018

Facebooki skandaal ja järsk langus

Ma ei ole siinseid kirjutisi väga laiemale seltskonnale reklaaminud. Ikka mujalt tuttavatele inimestele, kel tundub huvi olema. Täna jagasin siit Euroopa panganduse juttu. Tagasisidena tuli mu eelnevale postitusele: "Ikka jätkub neid posijaid, šamaane ja silmamoondajaid siia maarjamaale." Nagu ma aru saan oli probleemiks see, et tõin välja lisaks arvatavale versioonile veel ka küllalt tõenäolise alternatiivi.
Tegelikult nii analüüs käibki. Asjade, mis alluvad tõenäosusele, puhul ei ole tõsiseltvõetav rääkida, et läheb kindlasti mingit kindlat mustrit mööda. Kui ma siin ka kunagi nii kirjutan, siis tähendab see ikkagi, et see on vaid minu arvates küllalt tõenäoline stsenaarium. Alati on teisi variante - arvuliselt palju, nende tõenäosus on erinev. Kõige selgem ja tõenäolisem on liikumine impulsslaine sees selle impulsslainelises alajaotuses. See on koht, kus on eelistatav kaubelda. Siin olen ma sageli just kirjutanud toimumas olevatest (toimunud, varsti tulevatest) pööretest. Need on kohad, kus on üldjuhul alati mitmeid küllalt tõenäolisi variante. Samas on need kohad, mis aitavad näidata, kus turg on ja kuhu tõenäoliselt suundumas. Kui lugeja ei tegele kauplemisega, siis pole vahet, kas pööre toimub sutsuke varem või hiljem. Kui aga kaubelda, siis peaks ise sarnased analüüsid (kui on analoogne meetod) graafikule kandma ja pidevalt jälgima, mis tasemetel midagi toimub ning mida näitavad indikaatorid.

Jagasin täna Facebookis Stockcharts'i postitust, milles analüüsiti, kas Facebooki viimase aja langust sai (ja kuidas) ette näha. Panin sinna juurde ka oma selle hetke graafiku.
Graafikust niipalju, et mulle sattus Facebook ette nädala lõpus ja alles siis panin ma sellele lugemise. Ideaaliks on graafikut muidugi pidevalt jälgida ja siis seda vajadusel kohandada. Minu graafikule on pandud lugemine nädalate ja päevade (viimane liikumise osa) pildi järgi. Ma nägin vähemalt 2-l inimesel teistsugust lugemist. Ja need pole päris suvalised inimesed, vaid kuuluvad minu arust sarnast metoodikat kasutavate tegelaste (keda ma loomulikult tean) maailma Top 5'de. Seega kindlasti tasub nende mõtteid tõsiselt võtta. Ma kasutasin siin väljendit "sarnast metoodikat", mitte "sama metoodikat". See tähendab, et mul on väike erinevus ja sellele siin toodu graafikul olev lugemine sobib. Küllalt tihti on minu analüüsile lained kuidagi kahtlased ja ei taha selgelt sobida. Siin on asi suhteliselt hästi sobiv. Eks näeme, kuidas läheb. Nende alternatiiv ei ole loomulikult palju erinev. Käimasolev korrektsioon on lihtsalt $10-15 sügavam.

Siis Facebooki päevade graafik ja argumendid ülesse minekuks ja alla tulekuks.





















Alumine roheline joon, millest täna allpool oldi, on 200 päeva keskmine. Hakkasin täna mõtlema: ma pole küll kusagil kohanud selle kohta statistikat, kuid ma ei imestaks, kui see on kõige levinum indikaator, millega pullisust-karusust mõõdetakse. Seega selle alla vajumine oleks nagu väga karune näitaja. Samas on paljud analüütikud arvamusel, et paariprotsendine sellest joonest läbiminek ei ole veel lõplik näitaja. Kui nüüd ikkagi peaks üles mindama, siis tänane allpool käimine motiveeris kindlasti väga paljusid seda aktsiat (lühikeseks) müüma. (bear trap)

Mul on graafikul meie kaasmaalase Elderi propageeritud suuna muutmise MACD histogrami lahknevuse kohad. Punane nool alla on pandud MACD-st eemale ja tegelikult oligi 2 signaali. Elderi õpetus on, et kui esimesega oleks mindud lühikeseks, siis sellest positsioonist oleks välja stopitud, kui hind eelmist tippu ületas. Siis oleks uue signaaliga jälle lühikeseks mindud. All olev roheline ring ei ole veel signaal. See on mul üldjuhul graafikul, kui on oodata signaali. Kui hind homme ei vaju, siis tõenäoliselt MACD histogram tõuseb ja see olekski signaal.
Tasemed. Kolmas laine korrigeerub üldjuhul 23.6-50%. See ei ole reegel. Reegel on, et impulsslaines ei lähe laine 4 laine 1 sisse - selleni on veel piisavalt ruumi. See reegel ei kehti, kui tegemist ei ole impulsslainega, vaid diagonaalidega. Kolmas laine ei saa aga ola diagonaal. Kui see nii läheb, siis peab lugemises midagi väga teistmoodi olema. Päeva küünla vari käiski tegelikult 50% all. Samas alt tuli vastu tõsine ostusurve ja küünal sulgus isegi 76.4% peal - see on küllaltki sobiv tase neljandale lainele, kui kolmas läheb üle 138.2%, kuid ei jõua 161.8%-ni.
Graafikul on ka kanal (1), (3) ja (2) pealt tõmmatuna. Tegelikult on need 3 punkti ka nendel lugemistel, millest ma eespool rääkisin, samad. Kanali toetusjoone "kandmine" on täna veel ilus. Samas, nagu olen siin ka kirjutanud, on sellised tasemed need, millest sageli ühe hooga läbi ei minda - ikka algul põrgatakse tagasi ja siis uue hooga. See tuleneb sellest, et kindlasti on maailmas väga palju selle kriteeriumi alusel ostjaid. Kes jääb hiljem peale, kas ostjad või müüjad - see on näha hiljem.

Mis ma ise mõtlen teha? Laine 4 kuni 5 lubab pea 20-30% tõusu. See oleks tõenäoliselt selle aasta sees (kanali järgi). Kui sellest ka kõike kätte ei saa, siis tasub proovida ikkagi. Üritan vaadata väiksemate ajaperioodide struktuuri sisse-väljaminekuks.



1 comment:

  1. Kolmapäevane tõus on väga korrektsiooni nägu - lubab uut põhja.

    ReplyDelete