Friday, January 9, 2015

Euro määramatuses

Olen siia päris palju eurost (EURUSD) kirjutanud. Eelmisel aastal jälgisin seda päris hoolikalt ja teenisin ka natuke raha. Aasta lõpus tundus mulle, et asi on kahtlane, läksin lühikesest positsioonist välja. Loogika oli (ja on), et kahtlastes venimistes ei tasu sees olla - parem on närve puhata.
Samas euro ikka jätkas allakukkumist. Esialgu kõigil suus olnud versioon, et käis i of 3 muutus juba juttudeks, et äkki on juba iii of 3 või hoopis korrektsiooni lõpp C. Selle korrektsiooni lõpu vastu räägib minu arust see, et eelmise aasta langus oli küllalt kiire ja venitatud Fib tasemetega - lubaks nagu veel jõudu sellele liikumisele. Samuti ei näe ma hetkel kusagilt makrona toetust lainele, mis oleks näiteks 1,618 x (2000-2008 aastate laine).
Need on lahtised küsimused.
Kui vaadata aga otsa pikemajaalistele graafikutele, siis oleme hetkel olulise taseme peal. See ei tähenda, et sellest läbi ei võidaks minna. Ja samuti ei näita tagasipõrked, et ei minda alla. Pigem on see loomulik, et sellistelt tasemetelt põrgatakse algul tagasi. Kui see nii läheb, siis minnakse läbi järgmistel katsetel.
Kõige pealt EURUSD nädalate graafik :



















Siin on olulised kaks extension'it:

  • 2008 - 2010 languse projektsioon 2011 tipult alla (võimalik C). Rohelised jooned.
    Paljudes kohtades kirjutatakse küll, et C on tavaliselt vähemalt A pikkune, kuid minu arust 76,4%-st alates on see variant juba võimalik. 
  • 2011 - 2012 languse projektsioon 2014 kevade tipust. Lillad jooned.
    Ka siin blogis viidatud Fibonacci Pinball'i järgi tähendab, et kui i of 3 läheb üle 0,764, siis pole tõenäoliselt tegemist 3-ga vaid C-ga.
Hetkeni on need tasemed veel pidanud. Tasemete  jälgimisel loetakse, et kui eri liikumistest tõmmatud Fibonacci tasemed kokku langevad (confluence), siis see on turu jaoks oluline tase ja seal võib toimuda pöördeid suurema tõenäosusega. Siin on kaks joont pea samas kohas. Ja sinna juurde veel üks tase päevade graafikult.

EURUSD päevade graafik:




















Siin on mul tõmmatud helesinine (1) laine extension ühele kahtlasele (4) lõpule. Kahtlane seepärast, et selline lugemine on suts imelik (kuid samas ilmselt lubatav). Ma pole seda kellelgi näinud. Mulle meeldis asi vaid seepärast, et (5) laine 1,618 extension läheb pea täpselt kokku eelmise graafiku (nädalate) olulise tasemega. Oluline on öelda, et seos (5) = 1,618 x (1) on päris sobilik tase nende lainete jaoks. Ka see tase on hetkel "pidanud".

No comments:

Post a Comment