Sunday, January 29, 2017

Pikemaajaline tootlus

Sattusin arutama eile pensioni(reformide) teemadel. Käisin välja üldise seisukoha, et suurt vahet ei ole, kuidas seda potti jaotatakse, või kus sambad elavad (kasvavad?). Mulle on mällu jäänud internetipangas käikudest, et II sammast on kogunenud pea olematu summa. Ja seda hoolimata sellest, et olen selle programmiga liitunud juba ammu ning ka palk pole mul kaugeltki kõige väiksem.  Kui mu käest küsitakse, et millist fondi pean ma kõige paremaks II samba jaoks, siis vastan, et ma ei ole seda fondi valinud mitte tootlikkuse lootuse järgi, vaid olen leidnud, et teenustasud sellelt võiksid vähemalt Eestisse jääda. Umbes nii, nagu üksikisiku tulumaksuga: kui maksma peab nagunii, siis võib valida vähemalt valla, mis sellega kõige mõistlikumalt ringi käib.
Pensionitega unustatakse ära see põhiline: jõukust peab enne teenima, siis hakkab mingitki tähtsust omama selle ümberjagamine. Nii kaua, kui valdav enamus jääb uskuma, et tulumaksuvabaduse piiri muutmisega lisaks tulevad kümned eurod panevad neid sama hästi elama, kui naaberrahvad, kes tuhandeid rohkem teenivad, siis ongi meie rahvale määratud vaesuses vireleda.
Peale üldist pensionite juttu otsustasin vaadata, kuidas mu oma portfell numbrites pensionifondidega võrreldes liikunud on - vähe on vähe ja tunne on tunne, kuid numbrid näitavad reaalsust.
Olen oma erinevate kontode seisud pannud kirja iganädalaselt alates 2014. aasta keskpaigast. Enne jälgisin põhiliselt tootlust (selle liikuvat keskmist), üle-eelmine aasta panin kuude tabelile peale ka Sharpe ratio arvutuse, et näha (halba) tootlust suhtes liikumiste suurusesse. Eelmise aasta lõpul lugesin Alex Elderi õpetust, et kasulik on jälgida ka equity üldist muutumist. Siis on näha, kui trendina midagi valesti tehakse. Lihtne ju - kas pole! Kuna ma kasutan maaklerite juures olevaid kontosid kui likviiduse hoidmise kohta, siis toimub seal ka raha edasi-tagasi liikumine. Seetõttu otsustasin arvutada iganädalase  "osaku väärtuse". Algas siis ühest ning suureneb (väheneb) iga nädal kordaja, mis saadakse jagades nädala alguse vara mahu ja nädala kasumi summa nädala alguse vara mahuga, jagu.


Eelmise aasta keskelt on vajumine põhiliselt seetõttu, et pikaajalisteks positsioonideks olevate väärismetallide hinnad on korrigeerunud. Mõned vead tegin sel perioodil ka, samas osast metallide langusest olin ma väljas. Raske on hinnata mu otsust, et ma ei kauple korrektsiooni, välja arvatud juhtudel, kui näen selget lühiajalist languse set-up'i. Ühelt poolt olen näinud, et languse ajal pole ka kõige paremad analüütikud suutnud väga hästi reaalajas asju analüüsida, teiselt poolt on mitmed minu poolt juba ammu kasutatavad indikaatorid andnud signaale, mida ma juba ammu pole jälginud (ja mis oleks võimaldanud paremaid otsuseid teha). Ei tea, igal juhul on palju õpitud. Selline graafik natuke lohutab, et trend on üles, langusele seletus. Häiriv on selle sarnasus Elliott'i impulsslainega, mille W5 oleks nagu hakkamas. Teada on, et laineteoorias järgneb 5-le trendivale lainele 3 korrigeeruvat - seda oma portfellis näha küll ei tahaks.

Veebis saab teha võrdluse pensionifondidele samale ajale. Valisin välja parimad tegijad. See veebileht ei taha eraldi pilti välja anda, seepärast ei saa seda siia kergelt lisada (äkki põhjusega?). Üldiselt on teemaks seal, kes on saanud selle ajaga plussiks 10%, kes 15%. Mina olen oma graafikul rahulolematu selle pärast, et vajus allapoole 3 korra.

Mõtted, mis tulevad pähe nende tootlustega seoses:
Probleem ei ole niivõrd tegijates, kui  regulatsioonides, mis sunnivad ja motiveerivad ebaefektiivselt tegutsema.
Samalt viidatud härralt üks tarkus:
If you follow five stocks, your research will he deeper and results better than if you follow 50. If you use five indicators, you'll get more mileage out of them than out of 25. You can always expand later, once you make steady profits.
Alexander Elder. Come Into My Trading Room: A Complete Guide to Trading (Wiley Trading)

Seadusandlus sunnib aga lausa teistmoodi tegutsema. Mina oma tegevuses püüan olla selles etapis "later", kuigi tunnen, et jälgimise sügavus ja õigeaegne sündmuste märkamine kipuvad kannatama.

Mida turud praegu teevad?
Reedel tegi järsu hüppe hõbe. Kõigil lõi peast läbi, et "nüüd ongi korrektsiooniga kõik". See võib ka nii olla, kuid teiste varade "leigus" samal ajal ning seni veel ülesse olev 3 lainet lubavad arvata, et see oli alles B-laine, millele järgneb alla C-laine.
Kui aga hõbe ja ka kullatootjad GDX lähevad läbi selles jaanuaris tehtud tippude, siis on väga suure tõenäosusega "sõit alanud". Aga kuhu? Panen siia GDX-i päevade graafiku. Standartne tõus lainel 3 on 1.618 tase (siin ca $50). Aeg on rohkem määramatum, kuid orientiiriks võib võtta, et kolmas laine on sama pikk ajas, kui 1 ja 2 kokku (see võib muidugi kordades erineda).


No comments:

Post a Comment