Wednesday, May 23, 2012

Tagasi rahasse

Selle nädala algul on langev turg (koos sellega ka langev euro) teinud väikese korrektsiooni. Tulin oma põhiliste valuuta ja aktsiaturu positsioonidest välja.
Praegu seda kirjutades tundub, et see paar päeva oli äkki vaid väikene korrektsioon, kuid nii nagu neljapäeval ja reedel jäime vastupanutasemete taha, oleme seal veel ka praegu. Kui "sõit" läheb neist läbi, siis peab vaatama ja võib-olla edasi sõitma.
Eelmise nädala lõpul käis siis S&P tasemel 1292, see on oktoobri tipu (minu versiooni järgi Elliott'i 1. laine) vastu. USD indeks (Stockchart.com'is $USD - eri kohtades on erinevaid USD indekseid, mille graafikud on ka kergelt erinevad) käis selle aasta 13. jaanuari tipu (selle aasta tipp) tasemel. Euro (Stockchart.com'is FXE) ka selle aasta jaanuari põhja vastas. See oli eelmine nädal. Need tasemed on ees, selleks, et mais olnud liikumine jätkuks, tuleb neist läbi minna.
Mis tase on ülevalpool? Kui võtta Fibonacci tasemed lähtudes novembri lõpu põhjadest ja aprilli alguse tipust, siis oleks S&P-l ees 61,8% ca1320. Täna sellest mindigi läbi. Ma vaatasin, et suund on ülespoole ja müüsingi ennast välja rahasse. Ilmselt oli see liigne kiirustamine, lisaks - on need Fibonacci tasemed ka valed ...
Tegelikul algas tõusu 3. laine ilmselt 20 detsembril. Siis oleks 61,8% alles ca 1337. Sellise vahemiku puhul oleks 50% S&P tasemel 1311, mis on mul graafikul juba ammu märgitud, kuid meelest on läinud, kust ma selle taseme olen võtnud. Graafikult vaadates on sel tasemel näha üks sündmus jaanuari lõpu toetus. Sellised kokkusattumised Fibonacci tasemetes (kas siis eri vahemike Fibonacci jaotus või mingite toetus/vastupanu tasemetega) viitab, et kasutatav vahemik on õige. Igal juhul lisab see mingit kindlust.
Mis siis edasi?
Igal juhul oleme praegu mingis vahemikus, millest mingi hetk peab välja liikuma. Lihtsalt tasemeid vaadates ei saa kumbagi suunda paremaks pidada. Fundamentaalselt ei oska ka midagi turgu toetavat välja mõelda. Kuid turud ei liigu kaugeltki ratsionaalselt. Tõusu toetuseks võiks olla mõni "rahajagamise" programm.
Vaataks siis Elliott'i lainete poole. See müstliline teooria, milles ennast kuidagi kodus ei tunne, peaks võimaldama suunda ennustada. Olen viimane aeg seda teooriat natuke juurde lugenud, kuid pilt pole sellest mitte palju selgemaks läinud.
Eelnevates postitustes olen tõstnud üles kahte versiooni, et me oleme äkki tõusulaine kõik viis osalainet läbinud, või oleme tõusulaine 4. laines. Mida rohkem graafikud edasi valmivad, seda lihtsam peaks olema neid vaadata. Mul on hetkel tunne, et äkki on hetkel käimas tõusulaine 4. osalaine. See tähendab, et peaks olema ees 5.  tõusev osalaine. Kui alla võiks langeda see 4. laine? Üks aabitsatõde on, et see ei lähe kunagi 1. laine (minu arust siis oktoobri tõusu) sisse. Minu arust pole turud neid reegleid viimasel ajal nii täpselt jälginud. Pigem on probleem muidugi selles, et mina pole laineid õigesti määratlenud.
Igal juhul on oktoobri tipp 1290 oluline tase, millest allapoole minekul (samas USD üles ja EUR alla selle aasta tippe) läheb allapoole liikumine tõenäoliselt edasi.

No comments:

Post a Comment