Monday, January 8, 2018

Veniv laine

"Imetlesin" S&P 500 graafikut. Siin vasakul on tasemed, millest olen juba pikka aega kirjutanud. Mingi aeg käis liikumine nende tüüpiliste väärtuste järgi. Üks hetk läks asi kiiremaks. Panin graafikule rohelise kasti kohas, kus korrektsioonid alla ei olnud enam nii sügavad, et oleks vajunud toetustasemeteni ning tõusud hakkasid minema kõrgemale tüüpilistest tasemetest.























Ma ei taha hetkel väita, et see seos oleks väga kindel, kuid umbes sel ajal hakkas nafta (korrigeeruvalt?) tõusu tegema. Tõus on ühelt poolt päris tugev, kuid teiselt poolt algas nagu 3-sega. See on väga tugev argument sellele, et tuleb veel ajalooline põhi.
Ma olen sellelaadseid uudiseid juba ca 10 aastat jälginud. Minu arust on inflatsioon selle aja jooksul olnud väga tugevalt sõltuv nafta hinnast. Ja keskpangad (eriti ECB) on püüdnud inflatsiooni siis kas tekitada või vähendada oma poliitikaga. Samas inflatsioon on tegelikult sõltunud nafta tootmis- ja tarbimismahtudest. Muideks: ka 2000. aasta kaks tippu aktsiaturgudel langesid kokku nafta hinna tippudega. 2008. aasta nafta hinna tipp on ca samas kohas, kus languse b-laine tipp. Seega tundub, nagu võiksid naftariigid müüa turu lühikeseks ja lasta siis naftatootmise piiridest vabaks mingil ajal - saaksid turu pealt raha ja seejärel võiksid uuesti nafta tootmist piirata. Tegelikult ei ole korrellatsioon äkki põhjus: põhjus on mõlemal asjas lihtsalt üks. Turu segment.


No comments:

Post a Comment