Monday, October 23, 2017

Tõusul ei näigi lõppu tulevat

, kuigi täna ähvardab (väiksemat) korrektsiooni teha.

Indeks ronib (vahest päris kiiresti) ülespoole, vähehaaval hakkab turul tekkima tunne, et alla enam ei tuldagi. See on sobiv hetk korrektsiooniks. Ma olen kirjutanud eelnevalt, et oodatav [3] lõpp on 1.618 taseme juures ca 2490 kandis. See oleks olnud tüüpiline. Praegu tundub, et see laine venib pikemaks.

Kirjutan sellest mõistest natuke pikemalt. Ma ise eeelistan kasutada inglisekeelseid mõisteid  extended, extends. Ma ei ole leidnud eestikeelseid häid vasteid. Tegelikult on olemas sõnad, kuid need peaks muutuma kasutamises üldarusaadavaks mõisteks. Vähemalt mina ei tea, et midagi sellist oleks eesti keeleruumis toimunud. Siis "pikeneb", "pikenenud", "veninud" ...
Kui kujutada ette 5-lainelise liikumise pilti, mis on sellises mõõtkavas, et on selgelt näha 5-ne jaotus, siis sageli on nende viie laine sees näha üks laine (mis on extended), mille sees on omakorda selge 5-ne struktuur näha (samas mõõtkavas, idee järgi peaks täpsemas mõõtkavas olema see struktuur mingil kujul olemas olema lainetel 1,3, 5). Tüüpiliselt on see kõige tugevam (ka pikem) laine. Milleks üldjuhul on 3. Võimalik on ka, et 1 ja 3 on lühemad ning vaid 5 on selgelt pikem. Selline asi võib olla sageli muudel varadel (näieks toorainetel). Praegusel juhul oleks siis lisaks lainele 3 extended ka laine 5.

Panen siia sama päevade graafiku, mida olen juba mitmel korral pannud.





















Siin on punased ja sinised tasemed samad, mis eelnevalt toodud graafikutel. Ma olen muutnud natuke (4) asukohta - see on toodud ühe väikese põhja jagu ettepoole. Need 4-nda laine lõpud ja venivad viiendad lained on natuke rasked reaalajas. Seepärast on võimalik ka palju erinevaid jaotusi. Olen näinud ka natuke teistsuguseid - seega minu siin toodu ei pruugi olla kõige õigem. Üks põhiline analüütik, keda ma loen, eelistab jagatud päevade graafikul selle aja pildi serva taha jätta - ilmselt ärile on kasulikum, kui pärast valeks osutuvaid asju ei avaldata. Mul pole see aga äri. Ja lisaks tundub mulle, et nii võib tulla päris loogiline (5) sisemine struktuur (eks pärast ole näha). Siin pildi peal on näha, et 1 of (5) lõppeb pea täpselt 1.618 joone all. Extended tähendaks siis, et kohas, kus võiks olla kogu (5), on vaid selle esimene osalaine ja 4 järgmist on ootamas. Hetkel oleks siis valmis 3 osalainet, ootaks 4-ndat väikese korrektsioonina, mille järel jõutaks päris tippu. Siin graafikul on 2.618 ja 2.618 kattuvad (confluence). Selline tase on suurema tõenäosusega oluline. Võime jõuda sinnamaani (S&P ca 2612), võime ka enne pöörata. Kui minnakse aga hooga palju kõrgemale, siis peab mõtlema mingite imelikemate lugemiste peale - näiteks, et suurema astme korrektsioon on toimunud väga väikesena. Aga sellele tasub mõelda alles siis.

Panen siia lõppu  ka graafiku 4h variandi, millel on paremini näha (5) sisemised tasemed. See on parajalt "risune", aga kes tahab süveneda, see saab. Ka sisemiselt on see laine kergelt veninud. Tehnilise analüüsi inimesed ei salli üldjuhul, kui tehnilise analüüsi asju üritatakse sobitada makro-asjadega, kuid mulle tundub, et indekstite venimine võib kokku langeda inflatsiooni peatse saabumisega. Inflatsiooni tekkimiseks on tänapäeval vaja nafta hinna kiiret tõusu. See pole ilmselt ka kaugel, kuigi ühel või teisel kujul peaks mingi langus veel tulema. Kas siis suur viimase aja põhi või laine 2 praegu tehtavale võimalikule lainele 1 üles.






No comments:

Post a Comment